צור קשר

מחפש השקעה אטרקטיבית? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

X

    טעויות נפוצות בהשקעות נדל"ן

    טעויות נפוצות בהשקעות נדל"ן

    השקעות בנדל"ן קורצות להרבה מאד אנשים שמעוניינים להשקיע את כספם במטרה להניב ממנו תשואות. יש המון אלטרנטיבות להשקעות, אך השקעה בנדל"ן היא ללא ספק אפשרות ההשקעה המובילה והמועדפת ביותר כיום.

     

    אך יחד עם ההתלהבות, מגיעות גם הטעויות בהשקעות נדל"ן. בכל זאת, מדובר בצעד מאוד משמעותי בחייכם, כי את הכסף שלכם מן הסתם אתם לא קוטפים מהעצים, וחשוב שתפעלו בצורה הנכונה ביותר כדי שתשקיעו את הכסף שלכם במקום הנכון שיניב לכם את התוצאה הטובה ביותר.

    אז איך אנשים מגיעים למצב שהם עושים טעויות בהשקעות נדל"ן?

     

    התשובה היא די פשוטה ומתבקשת – ככל שעולה הביקוש להשקעות נדל"ן, כך יותר ויותר אנשים מחליטים להיכנס לעולם הזה, מה שאומר בצורה סטטיסטית פשוטה שיש סיכוי גדול יותר לטעויות.

     

    כמו כן, אי אפשר שלא להתייחס למשבר הקורונה שפוקד אותנו. נראה לנו שמחירי הנדל"ן עוברים צניחה חופשית, אך ניתן להגיד שזה ממש לא המצב. שוק הנדל"ן מראה סימנים של פריחה ועלייה מתמדת, גם בתקופות משבר, הדבר רלוונטי גם לגבי הנדל"ן בארץ וגם בכל מה שקשור להשקעות בנדל"ן בחו"ל.

    אז מהן הטעויות הנפוצות ביותר בהשקעות בנדל"ן?

     

    1. חוסר התחשבות בצרכים הכלכליים והמטרות שלנו – כאשר אנחנו מחליטים להתחיל להשקיע בנדל"ן, אנו צריכים להגדיר עם עצמנו מטרות השקעה ספציפיות עד כמה שניתן. כמו כן, חשוב מאוד שנדע מהו הסכום אותו אנחנו רוצים להשקיע, מהן המטרות והיעדים המשפחתיים והאישיים שלנו לטווח הארוך, ולמעשה לראות את התמונה המלאה שאנחנו רוצים להשיג באמצעות האקט של ההשקעה. רק אחרי שאנחנו יודעים למה אנחנו עושים את זה, כדאי לצאת לחיפוש השקעה המתאימה למטרות וליעדים שלנו.

    2. עלויות נוספות – כאשר אנחנו מחליטים להשקיע בנדל"ן, הדבר הראשון שאנחנו חושבים עליו הוא כמובן התשואות שנקבל מההשקעה. אולם, אנחנו הרבה פעמים לא לוקחים בחשבון את נושא העלויות הנוספות, אשר עלולות להגיע במקרים רבים לסכומים גבוהים מאוד שמשפיעים על התשואה שתכננו לקבל ועל רווחיות ההשקעה כולה. דוגמאות לעלויות נוספות: מס רכישה, עמלות תיווך, שכר טרחה לעורך הדין, הוצאות שיפוץ ועוד. אם לא לקחנו את העלויות הללו בחשבון, ייתכן וההשקעה לא משתלמת לנו כלל בטווח הארוך.

    3. הוצאות שוטפות – מלבד העלויות הנוספות וההוצאות החד פעמיות, בחלק מעסקאות הנדל"ן קיימות גם הוצאות שוטפות שאותם הרבה פעמים משקיעים לא לוקחים בחשבון כאשר הם יוצאים למסע ההשקעה בנדל"ן, ומכך עשויים למצוא את עצמם עם חישוב רווחיות מוטעה. לדוגמא, אם רכשנו נכס במטרה להשכיר אותו לטווח הארוך, יש לקחת בחשבון שיכולות להיות תקלות שונות בנכס שהאחריות על תיקונן היא של בעל/ת הדירה. לעיתים, הוצאות אלה יכולות להגיע לסכומים גבוהים מאוד שיפגעו בתשואה שתכננו לקבל מהנכס ולהפוך את ההשקעה ללא כדאית.

    4. מתווכים עם אינטרס עצמי בלבד – לא תמיד אנו ניעזר במתווך לצורך מציאת נכס להשקעה. אך למקרים שכן – בחירת המתווך מהווה שיקול חשוב מאד שיש להשקיע בו הרבה מאוד מחשבה ומחקר לפני שמחליטים לצאת לדרך יחד. רוב המתווכים הינם אנשי מקצוע אמינים ומקצועיים אך לצערנו, קיימים לא מעט מתווכים אשר ינסו להציע לכם עסקאות שלא תמיד יתאימו למטרות ההשקעה שלכם. לדוגמא, אם המתווך ששכרתם מרוויח על בסיס אחוזים, יכול להיות שהאינטרס שלו יהיה לסגור עסקה במחיר הגבוה ביותר וכאן זה יגמר. תדאגו תמיד לבדוק שהמתווך שלכם דואג לשים את האינטרסים שלכם בראש מעייניו ושההצלחה שלו תהיה תלויה בהצלחה שלכם.

    5. אי ביצוע מחקר שוק – כאשר אנו מחליטים על כיוון של השקעה בנדל"ן באזור מסוים בארץ או בעולם, חשוב מאד שנלמד ונחקור אודות אותו המקום בו אנחנו מתכננים להשקיע – נחקור את אופי השוק באותה מדינה ונבצע מחקר על העיר והשכונה, כדי לקבל תמונת מצב מקיפה. הנתונים אותם נבחן יהיו נתונים דמוגרפיים וכלכליים, ואם אנחנו רוצים לקחת את עבודת המחקר שלנו כמה צעדים קדימה, חשוב שנבין האם באותה סביבה ישנה אבטלה גבוה, מה מצב הפשיעה באזור, האם יש בה מוסדות אקדמאיים ומרכזי מסחר או כל מידע שיכול לרמוז לנו על רמת החיים בה.

    6. השקעה ללא ליווי של יועצים או מומחי נדל"ן – איתור השקעות טובות בנדל"ן זה לא חוש שאנחנו נולדים איתו. כדי לדעת להשקיע בעסקאות רווחיות, יש צורך אמיתי בהרבה מאד כלים ומיומנויות, בטח ובטח כשמדובר בכסף שעבדנו עליו קשה וחסכנו או צברנו בשביל העתיד שלנו או של ילדינו. כמו בכל תחום בחיים, אם אנחנו מרגישים שאין לנו מספיק ידע או הבנה בתחום מסוים, עדיף לפנות לאיש מקצוע שמומחה בתחום, על מנת שלא נעשה טעויות ש"יעלו לנו ביוקר" ויגרמו לנו להפסיד את כספנו.

     

    נסכם ונאמר שעל השקעה נכונה לא מהמרים ואנחנו כאן על מנת ללוות אתכם במקצועיות ובשקיפות, כאשר אנחנו שותפים מלאים להצלחה שלכם!

    image

    מחפש השקעה אטרקטיבית?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      מאמרים נוספים בתחום